Ranking Budowlana Marka Roku to projekt badawczy o ogólnopolskim zasięgu, w którym na podstawie opinii i preferencji firm wykonawczych klasyfikowane są materiały budowlane produkowane w Polsce. Oparte o autentyczne wskazania rynku badania przeprowadzono wśród fachowców już po raz 15. Na ich podstawie przyznano wyróżnienia i tytuły Złotych, Srebrnych i Brązowych Budowlanych Marek Roku 2019, jak również tytuły Championów Roku 2019, które honorują marki cenione przez wykonawców w ciągu wielu lat. Laureaci zostali uhonorowani w kilkudziesięciu kategoriach produktowych za sukcesy w kreowaniu silnej marki na rynku materiałów budowlanych w 2019 roku. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w Hotelu Windsor w Jachrance.
„Ranking Budowlana Marka Roku jest jedynym w Polsce projektem badawczym o niezależnym charakterze i zasięgu obejmującym kilkadziesiąt kategorii materiałów budowlanych” – mówi Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM – Centrum Badań
i Analiz Rynku. „Od 2004 roku prezentuje autentyczne wskazania rynku. Zatem z jednej strony dla uczestników rynku budowlanego stanowi nieocenione źródło zweryfikowanej informacji marketingowej, a z drugiej staje się pomocą dla inwestorów poszukujących najlepszych produktów. Efektem badania jest Ranking Budowlana Marka Roku, który oferuje producentom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Na podstawie raportu Budowlana Marka Roku przygotowanego osobno dla każdej kategorii, producent może ocenić, czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także - a może przede wszystkim, wizerunkowym. Raport jest dostępny jedynie dla Uczestników Rankingu, dzięki czemu firma zyskuje przewagę konkurencyjną w budowaniu strategii działania. Marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska” – podkreśla pani prezes.
Z kolei Joanna Florczak-Czujwid, Dyrektor Projektu Budowlana Marka Roku, dodaje: „Ranking Budowlana Marka Roku jest niezależną klasyfikacją, wolną od subiektywnych ocen jurorskich. Opiera się na spontanicznych wskazaniach Wykonawców, którym nie podpowiadamy listy marek do wyboru. Dzięki temu wyniki są w pełni miarodajne i obiektywne. To wyróżnia Ranking Budowlana Marka Roku spośród wszystkich konkursów w branży. W pierwszym kwartale roku przeprowadzamy ogólnopolskie badanie ankietowe wśród sprofilowanych grup wykonawców, aby poznać ich opinie na temat materiałów budowlanych, których używają w codziennej pracy. Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane wg kryteriów częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Na podstawie badań przygotowujemy raporty rynkowe - opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły Championa Roku marki uzyskują dzięki wieloletniemu uznaniu użytkowników. To są „ich” marki, które polecają i do których często są przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia” – wyjaśnia pani Joanna.
Zapraszamy do śledzenia preferencji wykonawców i poznania wiarygodnych, cenionych produktów. Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.
Wyniki rankingu Budowlana Marka Roku 2019 w kategorii open:
Złota Budowlana Marka Roku 2019:
Srebrna Budowlana Marka Roku 2019:
Brązowa Budowlana Marka Roku 2019:
Wyniki rankingu Budowlana Marka Roku 2019 w kategoriach materiałów budowlanych:
Złoty Champion Roku 2019:
Srebrny Champion Roku 2019:
Brązowy Champion Roku 2019:
Złota Budowlana Marka Roku 2019:
Srebrna Budowlana Marka Roku 2019:
Brązowa Budowlana Marka Roku 2019:
Wyróżnienia w rankingu Budowlana Marka Roku 2019:
Data publikacji: 18 czerwca 2019
Ranking Budowlana Marka Roku to organizowany od lat przez ASM - Centrum Badań i Analiz Branżowych projekt badawczy obejmujący 39 kategorii produktowych, przeprowadzany wśród wykonawców prac budowlanych w całej Polsce i zwieńczony stosownym raportem. Wykonawcy spontanicznie (bez podpowiedzi listy marek) udzielają w nim odpowiedzi na pytania dotyczące marek najlepszej jakości, najczęściej stosowanych w danym roku oraz o najlepszej relacji ceny do jakości. Ranking jest niezależny, a na jego wyniki nie mają wpływu oczekiwania firm, tylko faktyczne wskazania rynku. To zdecydowanie wyróżnia go spośród wielu innych konkursów o charakterze jurorskim, które z założenia są subiektywne w ocenie.
Ranking stanowi swego rodzaju platformę dostarczającą informacji zwrotnej inwestorom i producentom. Znak Budowlanej Marki roku jest rozpoznawalny przez niemal 5 milionów dorosłych Polaków. Uzyskanie tytułu Budowlanej Marki Roku wiąże się z jednej strony z ogromnym prestiżem dla firm, a z drugiej – z gwarancją jakości marki w oczach konsumentów.