Według najnowszego raportu branżowego „Rynek stolarki okiennej w Polsce 2018” technologia ciepłego montażu okien elewacyjnych cieszy się coraz większą popularnością. Analitycy ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku podkreślają, że monterzy skłaniają się do wyboru tej technologii ze względu na zalety ciepłego montażu, które wywierają znaczący wpływ na późniejszą eksploatację okien.
Źródło: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, raport „Rynek stolarki okiennej w Polsce 2018”
Na razie na rynku niezmiennie dominuje tradycyjny montaż okien elewacyjnych – w 2017 roku obejmował on 66,6% usług. Zauważalny jest jednak wzrost udziału technologii ciepłego montażu - o 10,8 pkt. procentowych w stosunku do roku 2016. Co więcej, aż 78,3% monterów stolarki okiennej poleca właśnie ciepły montaż.
Wśród najczęściej wymienianych czynników polecania wykonawcy wskazywali na energooszczędność (37,4%), poprawę izolacyjności (14,0%) oraz szczelności (10,2%).
Inne istotne w opinii fachowców czynniki to: zapobieganie tworzeniu mostków termicznych i skraplaniu się wody, odpowiedź na rosnące wymagania klientów i przełożenie na ich późniejsze oszczędności, poprawa parametrów akustycznych oraz zgodność z zaleceniami producenta.
Co piąty promotor montażu warstwowego zadeklarował, że jest to po prostu najlepszy sposób montażu.
Więcej informacji o projektach i badaniach rynku budowlanego na stronie: www.asm-poland.com.pl
Data publikacji: 6 stycznia 2019
Ranking Budowlana Marka Roku to organizowany od lat przez ASM - Centrum Badań i Analiz Branżowych projekt badawczy obejmujący 39 kategorii produktowych, przeprowadzany wśród wykonawców prac budowlanych w całej Polsce i zwieńczony stosownym raportem. Wykonawcy spontanicznie (bez podpowiedzi listy marek) udzielają w nim odpowiedzi na pytania dotyczące marek najlepszej jakości, najczęściej stosowanych w danym roku oraz o najlepszej relacji ceny do jakości. Ranking jest niezależny, a na jego wyniki nie mają wpływu oczekiwania firm, tylko faktyczne wskazania rynku. To zdecydowanie wyróżnia go spośród wielu innych konkursów o charakterze jurorskim, które z założenia są subiektywne w ocenie.
Ranking stanowi swego rodzaju platformę dostarczającą informacji zwrotnej inwestorom i producentom. Znak Budowlanej Marki roku jest rozpoznawalny przez niemal 5 milionów dorosłych Polaków. Uzyskanie tytułu Budowlanej Marki Roku wiąże się z jednej strony z ogromnym prestiżem dla firm, a z drugiej – z gwarancją jakości marki w oczach konsumentów.