Nie wiesz? Pytaj. Wiesz? Pomóż!

Serwis bramy segmentowej

Powinno się wykonywać go co roku, oczywiście nikt tego nie robi - na szczęście brama garażowa sama woła o przegląd, skrzypiąc, rzężąc i stukając podczas otwierania i zamykania. Te niepokojące dźwięki znikają w... kwadrans.

Bezawaryjna praca bramy garażowej jest przewidziana na 15 tysięcy cykli otwierania i zamykania. W domu jednorodzinnym, gdzie bramę użytkuje się kilka razy dziennie, odpowiada to okresowi 10-15 lat. W tym czasie producent nie przewiduje poważnych usterek - nie zwalnia nas to jednak z obowiązku kontrolowania stanu mechanizmów i elementów ruchomych bramy. Kiedy wezwać serwisantów? Brama sama da nam znać. Jej obsługa stanie się nieprzyjemnie głośna, mechanizmy zaczną skrzypieć i piszczeć. Im dłużej przetrzyma się bramę w takim stanie, tym większe ryzyko awarii, bo te odgłosy świadczą o pojawieniu się luzów w elementach ruchomych albo delikatnych skrzywień w prowadnicach. Nie ma na co czekać, serwis trwa 15-20 minut i brama jest jak nowa.

Przedstawiona brama to produkt marki KRISPOL montowany w 2013 roku. Otwór wjazdowy ma aż 6 m szerokości, dlatego zastosowano tu bramę garażową, ale na systemie bramy przemysłowej. Wszystkie zdjęcia są własnością portalu "Dom szyty na miarę". Za pomoc w organizacji sesji dziękuję firmie ABR.

Przebieg prac:

Data publikacji: 9 marca 2018

Zobacz także

fot. FAKROAKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Kompletna oferta FAKRO

Firma FAKRO, czołowy producent okien dachowych, od lat sukcesywnie rozszerza wachlarz swoich produktów i obecnie ma w ofercie komplet stolarki otworowej do całego domu, wraz z akcesoriami i systemem inteligentnego sterowania.
fot. HÖRMANNAKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Całodobowy serwis Hörmann

618 200 100 - firma Hörmann Polska uruchamia dla swoich klientów całodobową infolinię serwisową!
Poczucie bezpieczeństwa w domu zależy między innymi od tego, jak działa brama garażowa (fot. HÖRMANN)BRAMY GARAŻOWE

Brama bezpieczna z obu stron

Brama garażowa nie może stać otworem dla włamywaczy, ale musi też być bezpieczna dla nas, użytkowników. Jak dbają o to producenci?