Producenci materiałów budowlanych od zeszłego roku są pozbawieni wielu możliwości współpracy z wykonawcami, którzy często są ambasadorami marek i wywierają realny wpływ na wyniki sprzedaży produktów. Czy w tej sytuacji ulegnie zmianie układ sił na rynku? Które firmy poradziły sobie z ograniczeniami lepiej i tym samym ugruntowały pozycję wśród fachowców? ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadza wśród wykonawców reprezentatywne, ogólnopolskie badanie ankietowe, które ma na celu poznanie ich opinii na temat kilkudziesięciu grup asortymentowych materiałów budowlanych. Dzięki temu inwestorzy będą mogli zyskać miarodajne informacje z rynku i wybrać najlepsze produkty do budowy/remontów swoich nieruchomości. Wyniki badania zostaną ogłoszone 10 czerwca br. Wykonawcy wskażą najlepsze materiały budowlane już po raz 17.
Ranking Budowlana Marka Roku, ze względu na badawczy charakter, jest klasyfikacją niezależną od subiektywnych czynników. Wykonawcy spontanicznie (bez podania listy marek) wskazują marki używane w ciągu danego roku najczęściej oraz te, które wg nich cechują się najwyższą jakością i najlepszą relacją ceny do jakości. Wskazane przez fachowców marki uhonorowane zostają tytułami Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku oraz Wyróżnieniami w poszczególnych kategoriach. Marki, które od lat utrzymują wysoką pozycję na rynku i cieszą się wieloletnim uznaniem fachowców zostają uhonorowane tytułami Złotych, Srebrnych i Brązowych Championów Roku. Oprócz zwycięzców, w poszczególnych segmentach produktowych wyłaniani są laureaci Budowlanej Marki Roku w klasyfikacji ogólnej – to marki cieszące się uznaniem wszystkich fachowców i wskazywane przez nich najczęściej.
Dane zebrane w trakcie badania zostają skrupulatnie przeanalizowane i opracowane w formie raportów dla każdej grupy produktowej, dostępnych jedynie dla uczestników rankingu. Raporty Budowlana Marka Roku 2021 zaprezentują aktualną klasyfikację opartą o roczny cykl używania produktów. Opracowania te obrazują jakość współpracy producentów z wykonawcami w danym roku. Ta współpraca przekłada się na pozycję marki na rynku ponieważ aż 53% wykonawców poleca marki materiałów budowlanych nagrodzone tytułem Budowlanej Marki Roku1 a ponad połowa Polaków z pewnością wybrałaby produkt oznaczony logo BMR2.
Ranking Budowlana Marka Roku jest jedynym w Polsce projektem badawczym o tak szerokim zasięgu i niezależnym charakterze opartym o autentyczne wskazania rynku. Publiczne ogłoszenie wyników jest planowane na 10 czerwca 2021 r. podczas uroczystej Gali w hotelu Windsor w Jachrance.
Polakom planującym budowę lub remont polecamy śledzenie preferencji aktualnych na rynku i poznania wiarygodnych, cenionych produktów budowlanych. Producentów zapraszamy do wzięcia udziału w Rankingu i weryfikacji pozycji swoich marek.
Pełna lista kategorii, regulamin i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.
Kontakt w sprawie Rankingu:
Agnieszka Wójcik-Zachorska, Project Manager
tel. kom. +48 695 004 600, e-mail: a.wojcik@asm-poland.com.pl
1Badanie CATI, I kwartał 2019, N=1603
2Badanie omniAM, lipiec 2019, N=1055
Data publikacji: 22 lutego 2021
Znajdziecie tu informacje o nowych materiałach, ciekawych technologiach i rozwiązaniach budowlanych. Przeczytacie też o projektach, planach i sukcesach producentów oraz o tym, gdzie i kiedy odbywają się branżowe konferencje czy szkolenia. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu mailowego.