Nie wiesz? Pytaj. Wiesz? Pomóż!

Jubileuszowy Kongres

Emocjonujące dyskusje branżowe, świetna organizacja i znakomita atmosfera - w dniach 23-24 maja 2019 roku w Jachrance odbył się X Kongres Stolarki Polskiej.  

Kongres Stolarki Polskiej rokrocznie integruje rodzimą branżę stolarki budowlanej i pozwala na wyznaczenie dalszych kierunków jej rozwoju. Podczas tegorocznej, jubileuszowej edycji wiodącymi tematami były Przemysł 4.0 i rozwiązania SMART.

I blok tematyczny - przemysł 4.0

Przemysł 4.0 to definicja przemian cyfrowych zachodzących w światowej gospodarce. Rozmawiano o tym, jakie szanse i zagrożenia związane są z Przemysłem 4.0 w branży stolarki budowlanej, jak wyglądają praktyczne przykłady wdrożeń tego typu rozwiązań i z jakich systemów wsparcia można korzystać w tym zakresie. Wstępem do dyskusji była prelekcja dr Witolda Jankowskiego, Prezesa Zarządu ICAN Institute, Redaktora Naczelnego „Harvard Business Review Polska”, na temat znaczenia transformacji cyfrowej dla prowadzenia biznesu. Waldemar Lis, Prezes Zarządu elumatec Polska Sp. z o.o., przedstawił istniejące rozwiązania automatyzacji produkcji stolarki okienno-drzwiowej w Polsce i w Europie, a case study wdrożeń rozwiązań Przemysłu 4.0 na przykładzie firmy WIŚNIOWSKI zaprezentowali: Maciej Socha, Dyrektor Systemów Ogrodzeniowych i Zabezpieczeń Antykorozyjnych WIŚNIOWSKI i Stefan Życzkowski, Prezes Zarządu firmy ASTOR. Piotr Gładysz, Dyrektor ds. przygotowania inwestycji, krajowy konsultant ds. meblarstwa z firmy ASTOR, opowiadał o projektowaniu systemów intralogistycznych dla fabryk 4.0, a Łukasz Luto, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezesa Zarządu Porta KMI Poland, wygłosił prelekcję na temat innowacyjnych technologii wspierających rozwój strategiczny Grupy Porta KMI Poland.

Po zaprezentowaniu case study odnośnie Przemysłu 4.0 w branży stolarki budowlanej głos zabrał Andrzej Soldaty, Prezes Zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, który przedstawił rolę Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości w budowaniu przewagi polskich firm produkcyjnych. Rozmowy w ramach I bloku zakończyła prelekcja o instrumentach finansowania Przemysłu 4.0, którą wygłosił Piotr Natkański – Dyrektor ds. sprzedaży w Departamencie Gwarancji i Poręczeń Banku Gospodarstwa Krajowego.

II blok tematyczny - Stolarka SMART

Hasłem przewodnim tej części X Kongresu Stolarki Polskiej były nowoczesne rozwiązania napędzające rozwój branży stolarki budowlanej i technologia SMART jako przyszłość branży polskiej i światowej. Inicjującą blok prelekcję na temat SMART stolarki w architekturze przyszłości na przykładzie domu z ruchomym tarasem wygłosił Robert Konieczny, uznany architekt i szef pracowni KWK Promes. Po nim głos zabrała reprezentantka firmy Somfy – Magdalena Kryńska, Strategic Marketing Manager Pro Channel, Business Area Eastern Europe, omawiając światowe trendy w zakresie rozwiązań SMART. Marcin Strzelec, Menedżer Zarządzający WIŚNIOWSKI, Radosław Borkowski, Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Somfy Polska oraz Piotr Bębenista, Key Account Manager Somfy Polska, a następnie Krzysztof Ratajczak, Dyrektor Handlowy Winkhaus Polska i Mariusz Ziemecki, Prezes Zarządu D+H Polska, w dwóch kolejnych prezentacjach przybliżyli uczestnikom dobre praktyki w zakresie SMART rozwiązań z branży stolarki budowlanej w Polsce.

Na kanwie odbytych rozmów odbyła się wieńcząca II blok tematyczny dyskusja panelowa „Jak kreować produkty przyszłości?”. Panelistami byli: Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO i Prezes Zarządu Związku POiD, Robert Konieczny, szef pracowni KWK Promes, Marcin Walewski, Przewodniczący Grupy Technicznej Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Dyrektor Projektów Mieszkaniowych w Bouygues Immobilier Polska oraz Maciej Mazgaj, właściciel firmy Multiko Architektura Okien, Ambasador kampanii Dobry Montaż. Dyskusję poprowadził Radosław Murat z redakcji miesięcznika „Murator”. 

III blok tematyczny – marketing w erze SMART

Podczas paneli marketingowych realizowanych na poprzednich edycjach Kongresu Stolarki Polskiej prezentowane były różnorodne aspekty związane ze sprzedawaniem produktów i budowaniem marki. W ramach ich kontynuacji,  dr Łukasz Srokowski z Instytut Millenials przygotował pasjonujące wystąpienie pod hasłem „Jak prowadzić efektywne działania sprzedażowe w czasach, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?”. Uczestnicy bloku mogli posłuchać, jak wykorzystywać technologię w celu rozwoju firmy, a także co warto wiedzieć o obecnych i wchodzących na rynek młodych konsumentach – nowym pokoleniu odbiorców. Przywoływani w prezentacjach multimedialnych, w formie video-wywiadów, szefowie sprzedaży i marketingu oraz sprzedawcy znanych polskich i światowych marek , podpowiadali, jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując naturalne predyspozycje młodego pokolenia do kupowania oraz jak w komunikacji marketingowej i sprzedażowej połączyć nacisk na parametry produktów z emocjami. Panel w humorystyczny, ale rzeczowy sposób uzmysłowił, dlaczego komunikaty bywają mało skuteczne i w jaki sposób dostosować je do różnych odbiorców.

Uroczysta Gala

Wieczorem pierwszego dnia X Kongresu Stolarki Polskiej odbyła się uroczysta Gala, podczas której przypomniano bogatą historię Kongresu i uhonorowano Partnerów dotychczasowych odsłon wydarzenia, a także wręczono branżowe wyróżnienia, w tym Orły Polskiej Stolarki. Swobodna i przyjacielska atmosfera jak zawsze okazała się być ponad podziałami konkurujących na co dzień firm, sprzyjając dalszej integracji branży.

Spotkanie prowadził znany dziennikarz i publicysta Marek Zając.

Partnerami Strategicznymi X Kongresu Stolarki Polskiej były firmy: Somfy, WIŚNIOWSKI. Partnerzy Główni wydarzenia to firmy: Aereco, AIB, FAKRO, Fimtec-Polska, Grupa MTP, Klimas Wkręt-met, PORTA DRZWI. Partnerami Wspierającymi Kongresu były firmy: elumatec, Reynaers Aluminium, Soudal.

Patronat Honorowy nad X Kongresem Stolarki Polskiej sprawowały: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Patroni Merytoryczni X Kongresu Stolarki Polskiej to: Akademia Leona Koźmińskiego, ICAN Institute, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH, Polski Związek Firm Deweloperskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP. Portal „Dom szyty na miarę” był jednym z patronów medialnych wydarzenia.


 

Data publikacji: 27 maja 2019

Zobacz także

fot. AUSTROTHERMAKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Styropianowe "deski"

Austrotherm FPP Deska Elewacyjna to styropianowy profil dekoracyjny pokryty elastyczną masą imitującą naturalne drewno.
AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Branżowa lektura

"Kompleksowa termomodernizacja budynków jednorodzinnych" - książkę w formacie pdf można za darmo pobrać ze strony internetowej.
fot. HÖRMANNAKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Innowacyjne bramy

Nowa seria bram garażowych Duragrain firmy Hörmann otwiera przed architektami i inwestorami szerokie możliwości aranżacji wyglądu domu i jego otoczenia.