Winda samochodowa, czyli garaż hydrauliczny "chowany" w ziemi, to dwa miejca parkingowe w jednym. Samochód stojący na dolnej platformie jest bezpiecznie opuszczany do piwnicy, a ten na platformie górnej pozostaje na podjeździe lub w garażu - zależnie od tego, gdzie i w jaki sposób zaprojektowana jest winda. Do wyboru są dwa modele. SL-3 ma dopuszczalny udźwig na platformę 3000 kg i aby ją wysunąć lub schować, górne miejsce musi być puste. SL-6 radzi sobie z udźwigiem dwukrotnie większym. Windę można wówczas uruchomić nawet wtedy, gdy na górnej platformie stoi zaparkowane auto - nie trzeba nim odjeżdżać.
>>> ZOBACZ FILM z przebiegu montażu:
Dolna platforma windy wykonana jest z ryflowanej blachy. Górna może być wykończona w różny sposób, zależnie od umiejscowienia garażu - kostką brukową, płytkami, trawą itp. Sterowanie odbywa się przy pomocy pilota, opcjonalnie z użyciem aplikacji w smartfonie.
Do zainstalowania podziemnego garażu potrzebna jest żelbetowa piwnica. Jej projektem oraz wykonaniem, łącznie z pomiarami, wentylacją i zabezpieczeniami, zajmuje się ekipa montująca windę. Po zainstalowaniu, przeprowadza się jeszcze szereg testów bezpieczeństwa.
Oba modele windy mają takie same wymiary, różnią się tylko konstrukcją i udźwigiem (rys. podziemnygaraz.pl)
Koszt garażu podziemnego, bez prac związanych z wykonaniem piwnicy, to ok. 120 000 zł netto. Nie jest to zatem zabawka tania - chociaż proporcja zależy oczywiście od skali całej inwestycji - ale w wielu przypadkach, zwłaszcza w ciasnej staromiejskiej zabudowie, może się okazać rozwiązaniem trafionym w punkt.
Materiał ma charakter poglądowy.
Szczegółowe informacje na temat windy samochodowej znajdują się na stronie:
>>> podziemnygaraz.pl
Pytania prosimy kierować bezpośrednio do producenta.
Data publikacji: 15 lutego 2022
Znajdziecie tu informacje o nowych materiałach, ciekawych technologiach i rozwiązaniach budowlanych. Przeczytacie też o projektach, planach i sukcesach producentów oraz o tym, gdzie i kiedy odbywają się branżowe konferencje czy szkolenia. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu mailowego.