Nie wiesz? Pytaj. Wiesz? Pomóż!

Nowa kampania PSPS

Paweł Orleański twarzą nowej kampanii informacyjnej Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu.

Ruszyła kolejna kampania informacyjna Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu. Korzyści ze stosowania płyt styropianowych dla środowiska, fakty, mity i ciekawostki na temat styropianu prezentuje w niej Paweł Orleański – dziennikarz popularnonaukowy znany m.in. z programu Galileo. Filmy z nowym ambasadorem produktu można znaleźć na kanale YouTube i profilu PSPS na Facebooku.

Paweł Orleański twarzą nowej kampanii informacyjnej Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu.Celem nowej kampanii Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu jest eksponowanie zalet styropianu i jego roli w energooszczędnym i przyjaznym dla środowiska budownictwie. Trzy kilkuminutowe filmy zrealizowane ze znanym oraz cenionym prezenterem i dziennikarzem telewizyjnym Pawłem Orleańskim poruszają najważniejsze tematy związane z ocieplaniem budynków –  energooszczędność, wpływ na środowisko oraz innowacyjne rozwiązania. Dowiemy się z nich m.in. czym jest i jak powstaje styropian, jak ocieplenia ze styropianu wpływają na poprawę jakości powietrza oraz czym w praktyce szare płyt różnią się od białych.

Kampanie informacyjne PSPS o charakterze edukacyjnym na stałe wpisały się już w działania naszej organizacji. Przed tegoroczną akcją postawiliśmy jednak nowe, szersze cele. Poza kierowanymi do inwestorów technicznymi informacjami o naszym produkcie i jego przewadze nad wyrobami konkurencji np. w zakresie wpływu na zdrowie i środowisko, chcemy kształtować pozytywny obraz styropianu także wśród osób zupełnie niezwiązanych z procesem budowlanym. Do tej grupy kierujemy chociażby szereg informacji związanych z innowacyjnością i ekologią – cechami środowiskowymi styropianu oraz znaczeniem ociepleń budynków w walce o jakość powietrza – wyjaśnia Kamil Kiejna, prezes zarządu PSPS.

Aktywność branży producentów styropianu nie sprowadza się jedynie do działań komunikacyjnych. Z początkiem roku PSPS we współpracy z Zakładem Fizyki Cieplnej, Akustyki i Środowiska Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie opracowało Deklarację Środowiskową III Typu (EPD) dla polskich płyt styropianowych, która analizuje wpływ styropianu na środowisko w całym cyklu życia produktu i potwierdza zalety tej termoizolacji w obszarze oddziaływania na środowisko. PSPS jest również członkiem inicjatywy PolyStyreneLoop, w ramach której w czerwcu br. uruchomiony został pierwszy zakład pozwalający na recykling silnie zanieczyszczonych odpadów z EPS pochodzących np. z rozbiórek ociepleń. Zastosowana w nim innowacyjna technologia umożliwia odzysk pełnowartościowego surowca do produkcji nowych, jeszcze bardziej przyjaznych dla środowiska produktów.

Pozytywny wpływ na środowisko styropianu, gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój naszej branży to realne działania, a nie tylko słowa – dodaje szef PSPS.


Akcję PSPS można śledzić na stronie:
producencistyropianu.pl
oraz w mediach społecznościowych:
>>> Facebook
>>> YouTube


Źródło: materiały prasowe PSPS.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu z siedzibą w Warszawie, działa od 2010 roku i zrzesza 28 wiodących na polskim rynku producentów izolacyjnych płyt styropianowych stosowanych w budownictwie. Organizacja współtworzy normy techniczne i przepisy prawne dotyczące produkcji i zastosowań styropianu do termoizolacji w budownictwie, współdziała z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej, instytucjami naukowo-technicznymi, organami administracji państwowej i samorządowej na rzecz rozwoju produktów styropianowych oraz ich zastosowań oraz podejmuje liczne działania na rzecz jakości styropianu dla budownictwa na polskim rynku, wspierając i upowszechniając zasady uczciwej konkurencji oraz dobre standardy na rynku budowlanym. PSPS reprezentuje polską branżę producentów styropianu w Europejskim Stowarzyszeniu Producentów EPS (EUMEPS).

Data publikacji: 27 lipca 2021

Zobacz także

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Medal Europejski dla blachodachówki FIORD

Podczas tegorocznej edycji Medalu Europejskiego wyróżniona została blachodachówka panelowa FIORD firmy Blachy Pruszyński.
AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Szyby nie do zbicia

Bezterminowa gwarancja szyb hartowanych na rozbicie przez grad w oknach dachowych FAKRO.
Nowy system rurowy ochrony przeciwśniegowej Koramic (fot. WIENERBERGER)AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

System rurowy Koramic

Firma Wienerberger wprowadza nowy rurowy system ochrony przeciwśniegowej, nowoczesny i pasujący idealnie do rozwiązań dachowych marki Koramic.