Ruszyła kolejna kampania informacyjna Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu. Korzyści ze stosowania płyt styropianowych dla środowiska, fakty, mity i ciekawostki na temat styropianu prezentuje w niej Paweł Orleański – dziennikarz popularnonaukowy znany m.in. z programu Galileo. Filmy z nowym ambasadorem produktu można znaleźć na kanale YouTube i profilu PSPS na Facebooku.
Celem nowej kampanii Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu jest eksponowanie zalet styropianu i jego roli w energooszczędnym i przyjaznym dla środowiska budownictwie. Trzy kilkuminutowe filmy zrealizowane ze znanym oraz cenionym prezenterem i dziennikarzem telewizyjnym Pawłem Orleańskim poruszają najważniejsze tematy związane z ocieplaniem budynków – energooszczędność, wpływ na środowisko oraz innowacyjne rozwiązania. Dowiemy się z nich m.in. czym jest i jak powstaje styropian, jak ocieplenia ze styropianu wpływają na poprawę jakości powietrza oraz czym w praktyce szare płyt różnią się od białych.
Kampanie informacyjne PSPS o charakterze edukacyjnym na stałe wpisały się już w działania naszej organizacji. Przed tegoroczną akcją postawiliśmy jednak nowe, szersze cele. Poza kierowanymi do inwestorów technicznymi informacjami o naszym produkcie i jego przewadze nad wyrobami konkurencji np. w zakresie wpływu na zdrowie i środowisko, chcemy kształtować pozytywny obraz styropianu także wśród osób zupełnie niezwiązanych z procesem budowlanym. Do tej grupy kierujemy chociażby szereg informacji związanych z innowacyjnością i ekologią – cechami środowiskowymi styropianu oraz znaczeniem ociepleń budynków w walce o jakość powietrza – wyjaśnia Kamil Kiejna, prezes zarządu PSPS.
Aktywność branży producentów styropianu nie sprowadza się jedynie do działań komunikacyjnych. Z początkiem roku PSPS we współpracy z Zakładem Fizyki Cieplnej, Akustyki i Środowiska Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie opracowało Deklarację Środowiskową III Typu (EPD) dla polskich płyt styropianowych, która analizuje wpływ styropianu na środowisko w całym cyklu życia produktu i potwierdza zalety tej termoizolacji w obszarze oddziaływania na środowisko. PSPS jest również członkiem inicjatywy PolyStyreneLoop, w ramach której w czerwcu br. uruchomiony został pierwszy zakład pozwalający na recykling silnie zanieczyszczonych odpadów z EPS pochodzących np. z rozbiórek ociepleń. Zastosowana w nim innowacyjna technologia umożliwia odzysk pełnowartościowego surowca do produkcji nowych, jeszcze bardziej przyjaznych dla środowiska produktów.
Pozytywny wpływ na środowisko styropianu, gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój naszej branży to realne działania, a nie tylko słowa – dodaje szef PSPS.
Akcję PSPS można śledzić na stronie:
producencistyropianu.pl
oraz w mediach społecznościowych:
>>> Facebook
>>> YouTube
Źródło: materiały prasowe PSPS.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu z siedzibą w Warszawie, działa od 2010 roku i zrzesza 28 wiodących na polskim rynku producentów izolacyjnych płyt styropianowych stosowanych w budownictwie. Organizacja współtworzy normy techniczne i przepisy prawne dotyczące produkcji i zastosowań styropianu do termoizolacji w budownictwie, współdziała z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej, instytucjami naukowo-technicznymi, organami administracji państwowej i samorządowej na rzecz rozwoju produktów styropianowych oraz ich zastosowań oraz podejmuje liczne działania na rzecz jakości styropianu dla budownictwa na polskim rynku, wspierając i upowszechniając zasady uczciwej konkurencji oraz dobre standardy na rynku budowlanym. PSPS reprezentuje polską branżę producentów styropianu w Europejskim Stowarzyszeniu Producentów EPS (EUMEPS).
Data publikacji: 27 lipca 2021
Znajdziecie tu informacje o nowych materiałach, ciekawych technologiach i rozwiązaniach budowlanych. Przeczytacie też o projektach, planach i sukcesach producentów oraz o tym, gdzie i kiedy odbywają się branżowe konferencje czy szkolenia. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu mailowego.