Obserwując ruch w marketach budowlanych można odnieść wrażenie, że #koronawirus nie dotyczy tej branży. Czy jednak faktycznie producenci i dystrybutorzy materiałów budowlanych mogą spać spokojnie? Z pewnością nie, gdyż epidemia może dotknąć inwestycje budowlane na każdym ich etapie. Wysoka niepewność dotycząca przyszłości może przełożyć się nie chwilowe zmiany budżetach firm działających w najbardziej dotkniętych epidemią branżach oraz niektórych gospodarstwach domowych.
Patrząc na obecną sytuację z punktu widzenia inwestora trzeba się dobrze zastanowić w jakie materiały budowlane zainwestować. Warto szukać obiektywnych opinii i rzeczowych komunikatów, dzięki którym można podjąć optymalną dla siebie decyzję zakupową pod względem jakości i ceny.
Z pewnością produkty firm, które w czasie pandemii budowały swoją interakcję z rynkiem na akcjach pomocowych a tym samym dały się zapamiętać, są warte uwagi ze względu na swą stabilną sytuację, która gwarantuje trwałość standardów jakości. Ale warto również odnieść się do renomy, którą dana marka cieszyła się przed pandemią, prześledzić obiektywne rankingi produktów. Sygnatariuszami tej renomy są wykonawcy stosujący materiały różnych marek. Ich wybory są ważnym sygnałem dla inwestorów. Najważniejszym na polskim rynku rankingiem materiałów budowlanych jest Budowlana Marka Roku. Ranking jest oparty o wskazania 3000 firm wykonawczych z całej Polski. Wykonawcy wskazują marki o najlepszej jakości, najlepszej relacji ceny do jakości i najczęściej stosowane. Dzięki niezależnej formule i wiarygodnym danym klasyfikacja cieszy się uznaniem wśród samych wykonawców, jak i ich klientów. Aż 53% wykonawców poleca marki materiałów budowlanych nagrodzone tytułem Budowlanej Marki Roku(i), a ponad połowa Polaków z pewnością wybrałaby produkt oznaczony logo BMR(ii).
Dzięki Rankingowi Polacy planujący budowę/remont mogą śledzić aktualne preferencje rynku i poznawać wiarygodne, cenionych produktów budowlanych. Producentów Organizator zaprasza do wzięcia udziału w Rankingu i weryfikacji pozycji swoich marek.
(i)Badanie CATI, I kwartał 2019, N=1603
(ii)Badanie omniAM, lipiec 2019, N=1055
Pełna lista kategorii, regulamin i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.
Kontakt w sprawie Rankingu:
Agnieszka Wójcik-Zachorska
tel. kom. 695 004 600, e-mail: a.wojcik@asm-poland.com.pl
Źródło: materiały prasowe ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.
Data publikacji: 22 kwietnia 2020
Znajdziecie tu informacje o nowych materiałach, ciekawych technologiach i rozwiązaniach budowlanych. Przeczytacie też o projektach, planach i sukcesach producentów oraz o tym, gdzie i kiedy odbywają się branżowe konferencje czy szkolenia. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu mailowego.